Sen na zdrowie

Już od dawna powszechnie znane jest zbawienne działanie snu, który pozwala odpocząć, zregenerować organizm, a także nabrać sił na cały dzień. Jednak mało kto zastanawia się, jak ważna jest odpowiednia ilość snu dla serca, które należy do najważniejszych narządów ludzkich.

Naukowcy nie podają zgodnie, jaka ilość snu jest niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Niewątpliwie jest to kwestia bardzo indywidualna.

Współcześnie określa się jednak, że powinno być to minimum 7 godzin. Nie tylko długość ma znaczenie, bowiem ważna jest również jakość snu, który powinien być nieprzerwany.

Istotne są również pory kładzenia się i wstawania, które powinny być stosunkowo regularne. To wszystko może zapewnić nam dłuższe życie oraz zdrowszy organizm.

Sen ma także zbawienny wpływ na serce, ponieważ zmniejsza ryzyko wystąpienia miażdżycy tętnic wieńcowych oraz obniża ciśnienie krwi, co sprawia, że żyły i tętnice są dużo mniej obciążone. Nie ulega wątpliwości, że chcąc dłużej cieszyć się zdrowiem i prawidłowym funkcjonowaniem najważniejszych narządów organizmu, powinniśmy dbać o dietę i aktywność fizyczną, ale także o sen, który zbyt często rozpatrujemy tylko w kategoriach obowiązkowej czynności w planie dnia, a nie środka zapewniającego nam zdrowie i siły.